Thursday, February 23, 2017

Aku Pergi Ketika Segalanya Pulang

Akhirnya aku tinggal dan kau meninggalkan,
ketika langit berapi-api, dan mataku diusap asap, aku tak apa-apa
Perpisahan akan tiba jua,
sekuat apapun kita meringkas jarak dan masa.
Kemarin akan pergi, sebentar lagi, sebentar pagi.

Sedangkan,
Malam ini, nyeri menari-nari mencari kenangan
yang tercuri oleh jutaan kehilangan,
dan untuk kepingan kisah yang paling kasih,
aku amat berterimakasih.

Desember menjatuhkan diri kepelukan masa lalu,
bulan hujan berjalan menuju pulang,
tahun akan berulang, aku akan kembali berulang tahun.

Untuk mata yang gagal membendung harapan,
maafkan atas ketidakberdayaanku di hadapan kenyataan
selama dua belas purnama lebih.

-Hampir Januari

Share:

0 komentar:

Post a Comment

Kita dalam Kata

BTemplates.com

Powered by Blogger.

Berita Harian

Pages - Menu

Popular Posts

Popular Posts